PRAVIDLA


1. Dodržovat Role Play.

Definice

Nejednejte bezdůvodně, používejte selský rozum

DayZRP je role-play komunita. Takže požadujeme, aby se hráči chovali dospěle, slušně a respektovali jeden druhého.

Chovej se k ostatním hráčům tak, jak chceš, aby se oni chovali k Tobě, ve stejné situaci.

RolePlay mluva :

Místo:
Už jsi se spawnul? Kde jsi?
Používejte:
Volám *jméno*, můžeš mi nahlásit svou pozici?

Místo:
Jsem v Elektru, pojeď pro mě.
Používejte:
Jsem ve velkém městě, tuším že na východě. Žádám o transport.

Místo:
Jdu off
Používejte:
Musím si jít odpočinout.

Pokud někdo vědomě porušuje pravidla,

nemůže čekat, že se ho bude někdo na něco ptát.

Prostě dostane Ban a nazdar ! -ideaFake

 

Chce to používat selský rozum -Awdrev


2. Vždy poslouchejte Admina.

Porušení = Ban


3. Admin je na serveru jako normální hráč !

V případě, že s vámi komunikuje skrze Admin Tool, jeho prosby vyslyšte.
Je povoleno beztrestně a bez následků adminy zabíjet,
pokud admin skrze admin tool neřeke jinak
.
( Nejde o využívání Admin postavení, jde o to, že pokud admin řeší problém na serveru, jeho zabití z vaší strany by mu tuto úlohu znemožnilo. )


4. Zákaz vydávat se za Admina.

  Porušení = Ban


5. Role playing

Definice

Požadujeme, aby se hrálo s jednou postavou až do smrti. Vaše postava má dodržovat váš roli a zakládat na příběhu s aktualní situací v Černarusi. Vaše postava se má chovat realisticky a podle odpovídající situace.

K tomu zdarma

Pokud chcete jít AFK, běžte do lobby, nebo si sedněte třeba k ohni, nebo do auta ... prostě to co by jste dělali normálně, když potřebujete vypustit :D

Hra by měla být více o  hraní postavy, než hraní pravidel.

Diskuze ze hry řešte výhradně buď pomocí emailu nebo Přímým(Direct) chatem/voice-chatem s adminem ve hře = ne přes Sidechat

Side Chat   se může používat výhradně jako vysílačka.
Pište do něj stručné věty, ne koncerzace typu :
#1 Jsi tu?
#2 : Jo
#2 : Kde seš?
#1 : V Elektru
#1 : našel jsem snipu
#2 : Hustě
#2 : Valim za tebou!

Správně by tato konverzace měla vypadat takto :
#1 : *vysílačka* Volám #2, jsem v Elektru a našel jsem tu sniperku. Přepínám ..
#2 :  *vysílačka* Rozumím #1, ta se může hodit, jsem na cestě za tebou. Přepínám a končím ..

Každý hráč má povinnost mít nastvené vzdávání se na klávese.

6.Pravidlo nového života

Definice

Když umřete, ztratíte veškeré vzpomínky, které se odehrály před vaší smrtí - neboli běhání ke své mrtvole, je zakázáno. Ale zachováváte si znalosti o svých přátelích, svém týmu, nepřátelích a ostatních lidí, které jste potkali před svou smrtí. Jediný případ, kdy toto pravidlo neplati je, když zemřete kvůli bugu/glitchi/atd.. V tomto případě se poraďte s adminy o situaci.

K tomu zdarma

Nemstěte se na těch, co vás zabili, stejně tak, jako neříkejte svým spoluhráčům "On mě zabil" ... vy si to přece nepamatujete.
Je zakázáno informovat skupinu o místě smrti, pod trestem smrti a zahrabání mrtvoly.(je možno říci kdo, ale ne kde)

 

 

7.Přikazování

Definice

Nemůžete přikazovat hráčům, jak mají a nemají hrát (když je r\ybář, tak mu nemůžete říkat, že je to myslivec a aby se tak choval)

8.Zabíjení na potkání (KoS) z angličtiny " kill on sight "

Definice

Není povoleno střílet na potkání. Zabití jiného hráče, musí být vždy odůvodněno herní rolí a činností uvedených, v tomto pravidle. Existuje několik situací, ve kterých můžete zabít jiného hráče:

    Musíte navázat spojení s cílem, před zahájením nepřátelské akce. Kontakt je, když hráč zareagoval na vaši zprávu(nezapomeňte mu dát čas, aby vám mohl odpověďet).
    Musíte jasně uvést Váš úmysl na spáchání nepřátelské akce, nebo informovat oběť o důsledcích nedodržování. Je také nutné, jasně uvést každý příkaz, nebo požadavek předtím, než můžete poškodit oběť za nedodržení.
    Můžete se pomstít na nepříteli po dobu 2 hodin od okamžiku, kdy byla na vás spáchána nepřátelská AKCE, pokud to není v rozporu s jinými pravidly.

 

Výjimku tohoto pravidla dělá někdo známý, jako "Good Samaritan". Tato výjimka umožňuje jiným nepostižitelným stranám, aby se pokusila zachránit člověka, který je oloupen(olupován) nebo jinak ohrožen. "Dobrý samaritán" může provést smrtící akci, pokud je přímo svědkem krádeže, nebo jiné nepřátelské akce a to pouze ve prospěch oběti. To by mělo být použito pouze tehdy, když máte správnou motivaci a jste přesvědčeni, že máte v úmyslu oběť zachránit, a že nebude zraněna či zabita jakýmikoliv důsledky vašich činů. Oběť může být zabita, pokud ji banditi zabijí v důsledku palby na zachránce.

Zloději/banditi a ti, kteří kontrolují svobodu své oběti, musí udělat vše, co je v jejich silách, aby udrželi své oběti na živu v relativně dobrém zdravotním stavu, pokud nemají dost dobrý důvod k zabití(porušení vytyčených pravidel zloději/banditi). Nechceme, aby hráči poškodili svou postavu v role-playingu, avšak musíte ponechat oběť naživu, a v dostatečně dobrém zdravotním stavu, že bude mít rozumnou šanci na přežití poté, co ji opustíte.
 

Dělat to může například:

    Píchnete obětí Blood-bag po utrženém zranění.
    Zajitěte dostatečné množství jídla a pití, aby oběť přežila sama, po přiměřeně dlouhou dobu(V případě že je nedostatek pití či jídla, rozhoduje se utočník).
    Ponechání oběti bez zlomené nohy nebo se snadným přístupem k morfinu.
    Obrana před vnějšími hrozbami (jako zombie).

 

K tomu zdarma

Vždy potvrďte svůj cíl. Pokud si nejste jisti identitou hráče, je lepší zadržet palbu a vyhnout se tak KoS.
Při zahájení nepřátelské akce na hlučné dopravní prostředky, jako jsou nákladní automobily, autobusy nebo vrtulníky, je nutné použít textový chat, aby nedošlo k nedorozumění. Taková vozidla často nemohou slyšet žádný hlas, přes zvuk jejich motoru.
Pokud změníte vzhled, nebo jinak utajíte svou totožnost, okamžitě ztratíte možnost na dříve získané KoS / Revenge práva.
Nezabíjejte oběť, pokud oběť dodržuje vaše požadavky,nebo pokud nemáte dobrý důvod k jejímu usmrcení. (Nesmí být usmrcení vyvoláním zášti z předchozího nepřátelství).
Nelákejte ostatní hráče do situací, které vám udělují KoS práva. To se týká situací, jako je odeslání jednoho špatně vybaveného člena vaší skupiny do nepřátelské situace, v naději, že další skupina na něj zahájí palbu a umožní vám tak KoS práva, nebo opustit své vozidlo na místě, kde by to mohlo být snadno odcizeno a čekat na zloděje.


Nebo taky
Jste sám a okraden bandity, pokusíte se vybojovat své věci zpět, a při tom jste zabit. Obratíte se na své spoluhráče na TeamSpeak a dáte jim podrobnosti o banditech kteří vás zabili. Vaši spoluhráči mohou najít bandity a zabít je bez porušení práva KoS.(je tedy vykonána odplata a obě strany při dalším shledání, musí uplatnit KoS právo). Vy a vaši spoluhráči, máte zakázáno používat informace, které nemůžete znát (jste sám a zemřete na druhé straně mapy, nemůžete sdělit na TS podrobnosti ohledně místa vaší smrti resp. nesmíte je využít ve svůj prospěch, ale můžete říct jméno utočníka).

 

9.Skupiny a skupinové konflikty

Definice

Skupiny jsou základní myšlenkou RP hraní. Být ve skupině, znamená mít výhody, které hráči bez skupiny nemají, jako blokování cest, utoky na tábory/báze, války mezi skupinami a skupinové eventy a mise.

Proto, aby jste vytvořili skupinu a využívali jste její výhody, musíte splňovat příslušné podmínky, neboli musíte být do skupiny přijati a používat XML tag.

**odkaz zde**
Za oficiální skupinu se považuje skupina o dvou a více členech.

Pokud nejste schopni si XML tag vytvořit sami, kontaktujte admina prostřednictvím Fora a on vám ho vytvoří.

K tomu zdarma

Pravidlo KoS se sdílí mezi celou skupinou, která se zůčastňuje dané situace (když někdo nabídku od jednotlivce nepřijme, další ze skupiny se ho už nemusí ptát)
Spojenci a nájemní vojáci mohou být zavoláni jako posila, musí se však ohlásit nepřátelům, než použijí sílu. Nově spawnutí hráči také nemohou utočit na utočníky bez ohlášení, hrají přece jiný život.
Je zakázáno přihlašování přímo do soubojů - mít několik lidí připravených na log v základně, když je základna pod útokem.

10. a) Skupinové tábory a hráčské báze

Definice

Záměrem pravidel tábora, je umožnit zástupci, plně řídit své tábory, aniž by byl přerušen Kos právy, při udržování tábora v chodu(když jste vlastníkem tábora, můžete bez ptaní se, zastřelit toho, kdo vám loupe perníček bez ohlášení). Členové skupin, které vlastní tábor se nazývají TD - táborový dozorce. Při pobytu v táboře se musí poslouchat všechny "ne debilní" rozkazy dané TD, bez nabytí KoS práv. Jakékoliv porušení/nedodržení rozkazu TD může být trestáno, jak uznají TD za vhodné. Neboli do táborů chodíte na své vlastní nebezpečí.

Za uzemí tábora/báze se počítá plocha v okolí 100m od středu tábora/báze(zvláštní případy se řeší domluvou s adminem)

Tábory mohou být napadeny pouze registrovanou skupinou, která vyhlásila útok na daný tábor a s aktivními členy v bránícím se táboře. Navíc mohou být napadeny pouze za určitým účelem(určitý účel není "zabít je všechny", "vzít jim vybavení", "jsme banditi" a podobné důvody).

Rozdíl mezi táborem a bází je takový, že tábor je vlastněn organizovanou skupinou, kdežto báze je vlastněna jednotlivcem/skupinou jedntolivců.

10. b) Survival, Hero a Bandit City

Bandité mají zákaz vstupovat do Survival a Hero City.
Stejně tak je zakázáno v okolí města vyčkávat na jeho obyvatele a přepadávat je.
Bandité nesmí vykrádat či rabovat Survival a Hero City.

Přeživší a Hrdinové mají zákaz vstupovat do Bandit City.
Stejně tak je zakázáno v okolí města vyčkávat na jeho obyvatele a zabíjet je.
Přeživší a Hrdinové nesmí vykrádat či rabovat Bandit City.

Města jsou určena pro nové hráče, kteří je můžou využívat.
Pokud někdo z obyvatel úmyslně bude poškozovat hráče či objekty a vozidla ve městě, bude zabanován.
Města můžou sloužit ke skladování zásob a může se v něm stavět, každá skupina však může využít maximálně jeden dům který si může zamknout (skupina = lidé hrající spolu. Pokud uvidím někoho kdo má přístup do více než jednoho domu, bude zabanován.) Auta si parkujte do garáží nebo mimo silnici.
Vše, co je ve městě je volně přístupné pro všechny jeho obyvatele, majetek je veřejný (vyjma zamčených budov ) a admin za nic neposkytuje náhradu.

Zákaz kradení součástí města ( pumpy a podobně )
pro info : pumpy jsou ve městě takové, které se nedají najít,
pokdu jí někdo sebere, je snadné jí vypátrat.
Trestá se Permanentním Banem.

Ve městě se ke svým sousedům chovejte tak, jako by jste se k nim chovali v reálném životě.
Města tu jsou k zpestření sociálních interakcí ve hře.

 

11.Zátarasy

Definice

Zátarasy jsou nezbytné, pokud plánujete vytvoření kontrolního bodu, nebo držení cest pro vozidla. Obvykle nepotřebujete zátarasy na polňačkách a v terénu. Chcete-li vytvořit správné zátarasy, musíte zajistit, že:

Vaše zpráva s požadavky musí dosáhnout na vozidlo, zatímco se blíží k zátarasům. Vozidlo bude muset zpomalit / zastavit a být v souladu s vašimi požadavky.
Váše překážka musí být viditelná během zahájení nepřátelské akce. Během noci musí být zátaras osvícen světly, ohněm nebo jakkoli jinak, aby oběti mohly odlišit opuštěné trosky na silnici, od plánovaných zátaras.
Po dokončení nepřátelské akce, musí být záteras odstraněn z vozovky.

V případě nesprávného zátarasu bude zátaras odebrán adminem se zákazem stavby nového, po dobu 1 dne.

K tomu zdrarma

Zátaras je považováno za vhodný, pokud má délku nejméně 75% šířky silnice. Zátarasy mohou být konstruovány s použitím vozidla, protitankových zátarasů, pytlů s pískem nebo jiné herní objekty. Rychlost vozidla by měla být dostatečně pomalá, aby bylo možno akceptovat zprávu v plném rozsahu, tz. slyšet a být slyšen (křičet jediné slovo "Stop!" "Zastav" atd... není správné zahájení)

Co nedělat

Je zakázáno stavět zátarasy v bezprostření blízkosti obydlených oblastí(tábory, osady, minimálně 500 metrů od nich), aby bylo možno je oloupit při příjezdu, nebo odjezdu.


12. Zákaz jakéhokoliv nefér chování, nebo snahy obejít pravidla.
( Trestáno dle uvážení Admina )

Člověk by se měl chovat tak, jak chce, aby se ostatní chovali k němu. -ideaFake


13. Role hraní
Napište Adminovi a on vám Postavu změní.


HRDINA :
Pomáhá ostatním, nevyvolává spory a je přátelský.
Nepřátelský je pouze vůči Banditům.
Nesmí zabíjet Hrdiny, vůči Přeživším by se měl bránit pouze v případě napadení.
( Jakékoliv jiné chování vyústí ke změně postavy,
nebo ve výjimkách k zabanování
)

 

Jako Hrdina bych měl stát o to, aby mě lidé měli rádi a ocenili jim poskytnutou pomoc a ochranu před Bandity. -ideaFake


PŘEŽIVŠÍ :
Člověk snažící se přežít v nehostinných končinách Chernarusi, doufajíc v pomoc Hrdinů a vyhýbající se střetu s Bandity.
Přeživší je nestranný a Hrdina by ho neměl zabíjet, měl by si ale dát pozor na Bandity.
Zabít může kohokoliv, ale to dále povede ke změně jeho postavy na Hrdinu nebo Banditu, při tom však musí být použito pravidlo KoS.
Pokud chce zůstat stále Přeživším, měl by se bojům vyhýbat úprkem či skrytím.

( Pokud vás napadá " Proč? Tak se spawnu znova. " tak opusťte tento server. )

Jako přeživší jsem nezkušený, preferuji útěk před bojem a snažím se ze všech sil přežít. -ideaFake


BANDITA :
Bez následků může zabít kohokoli i jiného Banditu v souladu s pravidly KoS.

S Bandity je spíše v neutrálním stavu.
S Hrdiny v nepřátelském stavu.
( Pokud jste si vybrali Banditu pro možnost všechny zabíjet a né pro Role Play náplň této postavy, kterou je Přepadávat a okrádat, tak prosím opusťte tento server. )

Jako Bandita bych se neměl snažit všechny jen zabíjet, vždyť jednou by se mohlo stát, že bych neměl koho okrást. -ideaFake

14.Každý hráč je povinen vyplnit vstupní formulář.

V záložce „O nás“ najdete formulář.


Do něj napište své jméno používané ve hře, email a GUID. **jak najít GUID**
Do kolonky " Předmět " napište REGISTRACE
a do zprávy krátké info o vaši postavě(viz. Pravidlo 5.) a krátce o tom co je podle vás Role-Play.
Dále zodpovězte těchto pár otázek

  • Jste přeživší, běžíte od pobřeží a máte základní výbavu. Přepadne vás bandita. Co uděláte jako první?
  • Jste přeživší se slušnou výbavou, přepadne vás bandita, okrade a odběhne. Jak budete reagovat?
  • Jste přepaden bandity, rozhodnete se neuposlechnout jejich požadavky. Co vám hrozí?
  • Jste zabit, jak probíhá začátek vašeho nového života?
  • Pokud jste bandita, vidíte přes pole běžet přeživšího, či hrdinu. Co uděláte?
  • Pokuste se vysvětlit zátaras, jak ze strany držitele záterasu, tak ze strany přijiždějícího.

Na vámi uvedený email přijde zpráva s potvrzením a Ip Adresou serveru.
Používejte vždy stejné jméno ve hře, jako to, které jste napsali do přihlášky.
Každý hráč, který nebude řádně přihlášen skrze formulář, bude na serveru zabanován.
Odbanování může trvat až několik týdnů.

Po odeslání formuláře vám přijde odpověď do 48 hodin.
Nepřipojujte se na server bez potvrzovacího emailu,riskujete zabanování.

Čím složitější je dostat se na server, tím menší je pravděpodobnost, že bude plnej blbců. -ideaFake

Pravidla budou průběžně doplňovány podle chování hráčů.

pravidla jsou přeložena a upravena ze stránky dayzrp.com